Veterinärbesök

Sen en tid tillbaka har Ronja (min dvärgschnauzer) haft några konstiga "ruvor" på insidan av öronlapparna. Dessa "ruvor" pillades bort och sedan har öronen rengjorts med jodopax vilket verkade hjälpa bra. Efter någon dag blev dock öronen väldigt röda, irriterade och hon fick jätte-ont! "Ruvorna" började också komma tillbaka. Då slutade jag med jodopax-behandlingen och idag på morgonen har vi alltså varit hos veterinären.

De vet inte riktigt vad det är för något men uteslöt i alla fall skabb. Nu har hon fått en salva med antibiotika som ska smörjas på 2 gånger dagligen i en veckas tid. Hoppas det hjälper nu!


Kommentarer
Postat av: anna

Stackars liten, hoppas det hjälper. Sigge är iaf på benen igen och pigg som en mört.

2008-07-22 @ 09:38:52
Postat av: Tina

Stackars liten. Hon repar sig snart ska du se.



Men det kunde varit värre, jag tittade på akutveterinärerna på animal planet i går, och det var ju helt hemskt. Jag satt med gråten i halsen hela tiden. Ralf borde förbjuda mig att titta på sånt...

2008-07-22 @ 11:45:02
URL: http://tinawinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0