Självinsikt

Jag har upptäckt något hemskt om mig själv! Jag lider av tvångshandlingar. Jag undrar om jag alltid gjort det så det bara är själva upptäckten som är ny eller om hela grejen är ny ;)

Saken är den att jag alltid varit väldigt noga med hur man dukar. Mycket annat kan jag slarva med men det är viktigt för mig att mönstret på tallrikarna är på rätt håll och att besticken ligger rätt. När barnen eller någon annan dukat har jag alltid gått efter och ändrat om till min egen ordning. So what? Det är väl helt okej att vilja ha det snyggt dukat...

Men nu har jag alltså upptäckt att även om jag vill strunta i att besticken ligger fel så kan jag inte! Fast jag bestämmer mig för att låta det vara så är det någon mystisk kraft som styr mig dit så att jag kan rätta till det. Titta på dessa bilderna här, till exempel. Ingen större skillnad, eller hur? Jävla bagatell! Men på vänstra bilden pekar knivens egg utåt och det tåler jag inte! Det är så fruktansvärt för mig att jag inte kan låta det bero! Inte ens fast det är på jobb och det inte är jag som ska äta där. Tvångshandlingar! Jag känner mig helt jävla neurotisk......

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0