Lite av varje

Vi var 2 man kort på jobb idag så jag är trött och sliten. Vill bara sova - men jag ska ta den där promenaden ikväll (då piggnar jag förmodligen till så jag inte kan sova sen).

Jag ska få en ny spis! Ja, ny för mig alltså. Lillasyster med blivande man (ja, dom ska gifta sig - mer om det en annan gång) renoverar och deras gamla spis är mycket bättre än min så jag är jätteglad för det. Den är ju som sagt ny för mig.

Ronja (vovven) ska få vara hos mamma torsdag-fredag när jag jobbar så sonen kan få lite "ledigt". Hon har också fått några konstiga "utslag" eller "ruvor" på insidan av öronlapparna. Jag vet inte vad det är. Blir det värre får jag väl gå till veterinär. Det ser ut som bruna ruvor men hon har ju inte skadat sig. Kan det vara någon bakterie eller svamp som växer där? Någon som vet något om sånt?

Ha det!

Kommentarer
Postat av: a la Louise

SVAR;

HAHa ja inte är den en biffig stor riesen inte...nee d e en mellan schnaouzer!!

2008-07-16 @ 19:13:20
URL: http://louisebertilsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Svårt att föreställa sig just nu =P

2008-07-16 @ 20:05:39
URL: http://dendarelin.blogg.se/
Postat av: Qvinna DeLuxe

Kan vara nån skabb. Prova tvätta med utspädd jod. Passa samtidigt på att kolla på apoteket om medel mot öron skabb.

Men testa joden först, kan hjälpa redan där om hon inte redan kliar sig så mycket.



/Q

2008-07-17 @ 07:59:17
URL: http://qvinnadeluxe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0