Djur & Natur

På vårdavdelningen där jag arbetar bor en katt. Hon heter Felicia och är till stor glädje för de boende. Just idag fick hon dock för sig att stoltsera med ett av sina "fynd". Jamande satt hon innanför dörren och väntade på oss med bytet som hon ville visa upp. Jag tog en bild på henne och den infångade (stendöda) musen:

 

Ny arbetsuppgift i min arbetsbeskrivning: Ta hand om kattens byte på passande sätt beroende på om bytet är dött eller fortfarande lever (en boende informerade nämligen mig om att det inte är alltid som kisen kommer med döda möss, det händer att dom fortfarande är vid liv).

En kort stund senare hade vi ett rådjur på besök. Ja, inte inne i hallen men strax utanför. Ett trevligt avbrott i vardagen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0