Nybakat frukostbröd

Jag fick ett mail från en tjej som skriver så här:

"Hej!
 
Ville bara dela med  mig av ett favvo bröd jag har, som jag baka mkt då Vilda var liten !
Super gott & enkelt  & kräver inte så mkt tid!
  
Kramiz"

Här är receptet:

½ pkt jäst

5 dl kallt vatten

2 tsk salt

2 msk olja

1 tsk honung

10 dl vetemjöl

2-3 dl rågmjöl (alt. havregryn, morötter, solrosfrön, russin, grahamsmjöl....ja vad man nu känner för, det e här man kan ha fantasi & variera sig, kanske ha lite av varje!


På kvällen:

Lös upp jästen i vattnet i en stor bunke, sedan ned med det andra men blanda i mjölet sist. Knåda ut degen & gör era små bröd eller större (ska  bli ca 10-15 st bullar, lägg dem på plåtar & ställ de i kylen under natten!!)


På morgonen:

Sätt på ugnen på 250 grader & grädda brödet & 10 min, vips har man jättegott nybakat bröd på morgonen.   


Kommentarer
Postat av: Alma

kolla in min och säg vad du tycker!

Jag skriver om härliga recept, kändis skvaller, outfits, tips och mycket mer. Följ den med bloggkoll så du håller dig uppdaterad:)

Kraam

//Alma



http://almiiza.blogg.se/

2008-12-13 @ 19:22:29
URL: http://almiiza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0