Något för dig?

Japanske Shoichi Uchiyama har nyligen gett ut en bok som heter Enjoyable Bug Eating Recipes. Han menar att det är både gott och näringsrikt att äta insekter och boken innehåller 80 olika recept samt 64 färgbilder.

Shoichi tror också att genom att äta insekter kan vi minska svälten i världen. Redan idag finns över 1400 insektsarter som äts av människor och akademiska studier har faktiskt visat att insekter är näringsrika, ibland mer näringsrika än kött och fisk.

Läs hela artikeln på Japan Times Online (den är på engelska).

Kommentarer
Postat av: Anna

Det blir tyvärr inte tjejvasan för min del! Jag har varit sjuk för mycket och känner att jag inte hinner komma i form. Men jag kan knåpa ihop lite tips om du vill!

2008-12-03 @ 10:42:53
URL: http://annoula.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Tack men jag tror att jag står över ;-). Kan jag få skylla på att jag till största delen försöker äta vegetarisk kost?

2008-12-03 @ 16:47:07
URL: http://ulrikagabriel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0