Julkort

I hela mitt liv har jag skickat julkort med vanlig post. De senaste åren har jag skickat både vanliga julkort och julhälsningar via e-mail. I år skickar jag bara vanliga julkort till dom som inte har dator.

Det finns en rad fördelar med att skicka julhälsningar via e-mail. Man behöver inte tänka på att det finns ett "sista datum" för leverans innan jul, man slipper portot och man kan med några få musklick själv designa sitt julkort.

Opersonligt? Jag tycker inte det. Men för mig har det varit en årslång process att gå från vanliga julkort till e-kort och det är väl först i år som jag känner mig helt tillfreds med det. Därför säger jag som jag brukar - gör det du mår bäst av! Wellness handlar om att må bra till både kropp o själ och då kan även små saker som det här vara av betydelse.

Skickar du dina julkort med snigelpost eller via e-mail?

Kommentarer
Postat av: Tina

Dessutom får man lägga på miljöaspekten på det hela, det kostar både i tillverkning och leverans (avgaser i flera omgångar) att skicka "vanliga" julkort, men jag håller med, det är svårt att sluta med julkorten, speciellt för en som mig som älskar att pyssla ;-)

2008-12-09 @ 08:58:31
URL: http://tinawinde.blogg.se/
Postat av: Sök och du skall finna

Hej!



Vill bara titta in och tacka för besöket hos mig! Såg att du gjort ett inlägg om "min" spikmatta, som jag har använt med gott resultat.

Har du testat själv?



Ha det gott!

2008-12-09 @ 10:43:19
URL: http://2bloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0