Livet som timanställd

Dom ringer och ber mig jobba på kort varsel. Nu ska jag helt oväntat jobba idag mellan 14.30 - 20.00. Det blir till att sätta fart så jag hinner handla (i en flygande fläng) och lite annat sånt som jag tänkt göra idag. Jag jobbar imorgon också mellan 7.00 - 15.00. Det har jag vetat i flera dagar så jag har hunnit ordna hundvakt. När det gäller att hoppa in samma dag som dom ringer har jag begränsat mig till att bara acceptera kvällar och helger. Då är mina barn hemma med vovvsingen, som inte alls tycker om att vara ensam och jag tycker inte att hon ska behöva vara det heller.

Fördelen med att vara timanställd är just att jag själv bestämmer när jag vill jobba och om jag vill jobba. Nackdelen är att lönen kan variera kraftigt från månad till månad så det passar nog inte alla. Men jag vill inte ha en fast anställning inom vården. Jag har jobbat i vården över 15 år och vet att om jag blev fast anställd skulle jag snart säga upp mig. Den frihet som en timanställning ger mig gör att jag orkar vara kvar. Och jag jobbar ju även hemifrån som Wellness Coach och har alltså två inkomstkällor ;)

Kommentarer
Postat av: Tina

På tisdag ska jag till Varberg på dagen, men jag borde vara hemma på eftermiddagen.



Kommer du själv, eller tar du med dig resten av familjen? Vilken tid tänkte du? Ska vi ordna någon slags mat? Vad vill ni ha?

2008-08-21 @ 10:09:20
URL: http://tinawinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0